Najważniejsze informacje dotyczące pielgrzymki do Włoch

Wycieczka dla dzieci i młodzieży do energylandii
29 maja 2018
Miejsce i godzina wyjazdu na pielgrzymkę do Włoch
28 czerwca 2018

Najważniejsze informacje dotyczące pielgrzymki do Włoch

Włochy

ZBIÓRKA

Prosimy o bezwzględne przestrzeganie podanej godziny i miejsca zbiórki. Prosimy pamiętać, iż ze względu na konieczność planowej i terminowej realizacji programu, organizator nie ma obowiązku czekania na spóźnionego uczestnika. Zatem o ile uczestnik nie zgłosi się punktualnie na miejsce zbiórki, najprawdopodobniej nie zostanie zabrany na imprezę a ewentualne dołączenie do grupy w trakcie imprezy będzie wymagało od Uczestnika poniesienia we własnym zakresie kosztów dojazdu na miejsce spotkania z grupą.

Nie ma również możliwości samowolnej zmiany miejsca wsiadania. Każdą zmianę przez uczestnika miejsca wsiadania trzeba uzgodnić z księdzem organizatorem i biurem Juventur

 

AUTOKAR:

Zachowanie bezpieczeństwa – podczas jazdy nie należy poruszać się po autokarze, bowiem przy gwałtownym hamowaniu może się to skończyć poważnym wypadkiem. Podobnie należy zwracać szczególną uwagę przy wysiadaniu z autokaru, zwłaszcza, jeśli z jakichś względów autokar zatrzymuje się na jezdni. W żadnym wypadku nie należy wysiadać na autostradach czy w tunelach.

W trakcie podróży naszym autokarem można swobodnie korzystać z telefonów komórkowych i innych sprzętów. Odnośnie korzystania z telefonu poza granicami Polski

przypominany o obwiązujących stawkach roamingowych na połączenia zgodnie z cennikiem operatora sieci.

Wszystkie nasze autokary wyposażone są w toalety; jednakże prosimy, aby toaleta w autokarze używana była

w wyjątkowych przypadkach ze względu na wewnętrzny obieg zamknięty systemu WC i jego ograniczoną

pojemność. Na trasach przejazdów organizowane są postoje w dostosowanych do tego miejscach, aby można

było skorzystać z toalety w trakcie postoju (często płatnych).

Na pokładzie naszych autokarów znajduje się cafe-bar. Istnieje możliwość zakupu kawy i herbaty –  Barki z ciepłymi i zimnymi napojami obsługiwane są na postojach, tak aby w trakcie przejazdu zachować wszelkie normy bezpieczeństwa współpasażerów.

 

CZAS TRWANIA IMPREZY – ILOŚĆ DNI

W programie wycieczki podajemy ilość dni od wyjazdu z Polski do przyjazdu do Polski. Oznacza

to że podróż wliczona jest w czas trwania imprezy turystycznej. Prosimy mieć zatem na uwadze że z reguły na podróż przeznaczony jest pierwszy i ostatni dzień wycieczki. Nasza impreza łącznie będzie trwać 9 dni

 

WYŻYWIENIE

Oferta obejmuje śniadania   i obiadokolacje wg programu, pierwszym posiłkiem będzie obiadokolacja w dniu 08.07.2018 , a ostatnim śniadanie w dniu 15.07.2018.

Najczęściej w hotelach podawane są śniadania kontynentalne – to skromny posiłek złożony z reguły z pieczywa, nabiału lub dżemu (rzadko wędliny) oraz kawy lub herbaty. Śniadanie kontynentalne wzmocnione lub rozszerzone – jak wyżej, ale często z wędliną lub jogurtem i sokami. Śniadania w formie bufetu są nieco bogatsze i dają możliwość większego wyboru – zależy to jednak również od standardu hotelu. Należy pamiętać, że z restauracji nie wolno zabierać żadnych artykułów, gdyż jest to niemile widziane przez obsługę. Lepiej jest podchodzić do bufetu kilka razy, niż zostawiać coś na talerzu lub wynosić poza restaurację.

Obiado-kolacje – gorący posiłek w porze kolacji. Napoje – Przy śniadaniu (kawa, herbata, sok) są wliczone w cenę, przy obiadokolacjach z reguły są płatne dodatkowo

 

OSOBY PODRÓŻUJĄCE SAMOTNIE

Osoby podróżujące samotnie, chcące uniknąć dopłaty za pokój jednoosobowy mogą za zgodą Organizatora starać się o dokwaterowanie do pokoi dwu lub trzyosobowych (Uwaga! w niektórych hotelach możliwe są tylko pokoje 2 os. z dostawką), jednakże z przyczyn obiektywnych Biuro nie może tego zagwarantować. W takiej sytuacji pasażer zobowiązany jest do uiszczenia dopłaty za pokój 1-osobowy ( 15 euro/noc).

 

DOSTAWKA

To dodatkowe, z reguły rozkładane łóżko lub mniejsze łóżko. Prosimy pamiętać, że wstawienie takiego łóżka zmniejsza powierzchnię pokoju. Zdarza się również, iż pokój 3-osobowy jest w rzeczywistości pokojem 2 osobowym z dostawką (dotyczy to z reguły hoteli o standardzie turystycznym **- ***).

 

KLIMATYZACJA

W autokarze – może to być typowa klimatyzacja lub turbo nawiew. Jedna i druga możliwość daje odpowiednią temperaturę w autokarze, a tym samym komfort przejazdu. Mimo tego w miesiącach najwyższych upałów (lipiec/ sierpień) i zwłaszcza w krajach południowych schłodzenie autokaru może być dla niektórych osób niewystarczające. W hotelach – klimatyzacja włączana jest centralnie (często z indywidualną regulacją) lub w pokojach znajdują się oddzielne agregaty i chłodzą tylko dane pomieszczenie. Często za klimatyzację trzeba dopłacić w hotelu na miejscu

 

INFORMACJE CELNE I WIZOWE

W krajach Unii Europejskiej i niektórych krajach Europy Południowo-Wschodniej nienależących do UE obywatele polscy nie potrzebują wizy ani paszportów (wystarczy dowód osobisty o ważności minimum 3 miesiące od daty zakończenia imprezy).

Praktycznie do każdego kraju turysta może wwieźć przedmioty i rzeczy, których ilość i przeznaczenie nie wskazują na charakter handlowy. Z reguły wolno wwieźć 200 sztuk papierosów oraz 1/2 l mocnego alkoholu i 1 l wina lub piwa.

 

INFORMACJE ZDROWOTNE

 nie są wymagane żadne szczepienia ochronne ani profilaktyczne. Należy jednak zawsze pamiętać

o zachowaniu minimum sanitarnego, jak mycie rąk przed jedzeniem, mycie owoców i warzyw lub picie tylko butelkowanej wody mineralnej itd.

 

ZAGUBIENIE PASZPORTU LUB INNYCH DOKUMENTÓW

Uczestnik imprezy w związku z kradzieżą lub zagubieniem paszportu lub innych dokumentów niezbędnych do powrotu do kraju jest zobowiązany zawiadomić pilota, który udzieli wszelkich niezbędnych informacji i pomocy oraz zgłosić się do najbliższego konsulatu lub ambasady RP na terytorium kraju pobytu. Urzędnicy konsularni RP zobowiązani są do udzielenia wszelkiejpomocy (łącznie z pomocą finansową i prawną) wszystkim obywatelom RP – w przypadku braku polskiej placówki taką rolę pełnią placówki państw Unii Europejskiej.

WALUTY

Euro (EUR) obowiązuje w większości krajów Unii Europejskiej. Polskie karty płatnicze (należące do międzynarodowych systemów Visa czy Mastercard) są honorowane w większości krajów, do których wyjeżdżamy na wakacje.

 

OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE

Osoby niepełnosprawne wybierające się w podróż są zobowiązane poinformować Biuro, o stopniu niepełnosprawności przy zawieraniu umowy lub po jej zawarciu, jednak nie później niż 5 dni

roboczych przed dniem rozpoczęcia imprezy. Biuro może odmówić przyjęcia rezerwacji lub odstąpić od umowy z osobą niepełnosprawną lub osobą o ograniczonej sprawności ruchowej.

W przypadku, gdy Biuro odmawia przyjęcia rezerwacji lub odstępuje od umowy powiadamia niezwłocznie osobę niepełnosprawną lub osobę o ograniczonej sprawności ruchowej o przyczynach. Na żądanie zainteresowanego, Biuro przedstawia na piśmie wspomniane przyczyny w terminie 5 dni roboczych. Ponadto, biuro podejmuje wówczas należyte starania w celu zaproponowania zainteresowanej osobie możliwego do zaakceptowania rozwiązania alternatywnego

Obowiązki Uczestnika.

Uczestnik zobowiązany jest podporządkować się wszelkim wskazówkom i zaleceniom porządkowym przedstawicieli Biura umożliwiającym realizację programu imprezy oraz do bezwzględnego przestrzegania miejsca i godzin zbiórek określonych w umowie i ofercie.

Uczestnik zobowiązany jest do posiadania dokumentów podróżnych (paszport lub dowód osobisty) oraz do przestrzegania przepisów celnych i dewizowych obowiązujących w Rzeczpospolitej Polskiej, krajach tranzytowych i docelowych. Przed wyjazdem należy dokładnie sprawdzić datę ważności dokumentu, aby uniknąć nerwowej sytuacji w dniu wyjazdu. Przypominamy: ksero dowodu lub paszportu, prawo jazdy czy legitymacja szkolna nie są dokumentami tożsamości, na które można wybrać się w wakacyjną podróż. Odpowiedzialność posiadania ważnego dokumentu spoczywa na uczestniku.

Uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania przepisów porządkowych oraz dotyczących

bezpieczeństwa (np. pożarowych, policyjnych itp.).

 

Ubezpieczenia.

UBEZPIECZENIE:

Naszych pielgrzymów ubezpieczamy w TU EUROPA SA w wariancie „Travel World” Standard

KL 15.000 euro (koszty leczenia)

w tym KR 5.000 euro (koszty ratownictwa)

NNW 3.000 euro (następstwa nieszczęśliwych wypadków)

NS 1.500 euro (śmierć)

choroby przewlekłe

(dokładne warunki ubezpieczenia dostępne w siedzibie biura lub na stronach www.juventurpiotrkow.pl, www.tueuropa.pl )

Istnieje możliwość podwyższenia kwoty ubezpieczenia za dodatkowa opłatą. Nie dopełnienie obowiązku zawarcia dodatkowej umowy ubezpieczeniowej (np. z tytułu uprawiania sportu ) obciąża tylko i wyłącznie uczestnika

 

BAGAŻ

W podróż, każdy z uczestników może zabrać

ze sobą 1 szt. bagażu głównego (walizka, torba podróżna) o wadze do 20 kg oraz 1 sztukę bagażu podręcznego o wadze do 5 kg.

Miejsca w autokarze przydzielane są przez Organizatora

 

CO ZABRAĆ ZE SOBĄ

Krem z filtrem, nakrycie głowy, wygodne obuwie. Po pierwsze, w bagażu podręcznym nie powinno w niej zabraknąć leku na chorobę lokomocyjną, środków przeciwbólowych, leków przyjmowanych na co dzień, plastrów na rany i otarcia, żelu po ukąszeniu owadów, leku na biegunkę i tabletek na ból gardła (szczególnie gdy podróżujemy klimatyzowanym pojazdem). Przed udaniem się w daleką trasę należy zaopatrzyć się w specjalnie wyprofilowaną poduszkę lub kołnierz, który umożliwi nam wygodne spanie i odpoczynek nawet w pozycji półleżącej, koc. W bagażu, który zabieramy ze sobą do autokaru, powinny znaleźć się też jedzenie i picie. Weźmy ze sobą też odzież na zmianę, a przynajmniej świeżą bieliznę i koszulkę, by móc nieco odświeżyć się w trakcie postoju. Przydadzą się również przybory do porannej higieny np. szczoteczka do zębów, ręczniczek. Nie zapomnijmy też o chusteczkach higienicznych i tych nasączanych, które pozwolą oczyścić ręce przed i po jedzeniu. Na długie trasy zabierzmy też ciekawą książkę i czasopisma, co umili nam czas podróży.

 

Zachęcamy naszych turystów do wyrobienia bezpłatnych kart NFZ – EKUZ i do zabrania ze sobą na wyjazd

EKUZ czyli Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego wydawana jest bezpłatnie przez NFZ. Zaleca się

wyrobienie karty, która daje dodatkowo ochronę ubezpieczeniową i spokój w razie nagłego przypadku. W

niektórych krajach mimo wykupionego ubezpieczenia, ośrodki medyczne proszą również o kartę EKUZ.

 

POZOSTAŁE INFORMACJE

ulotka informacyjna dla podróżujących z JuventurP

OWU_Traulotka informacyjna dla podróżujących z JuventurPvel_World_2018